Jakub Kluziński: dlaczego kocham Radom? Blog założyciela i prezesa Stowarzyszenia Kocham Radom oraz Stowarzyszenia Radomian w Warszawie



Add to Technorati Favorites


Blog > Komentarze do wpisu

Dlaczego głosowałem za strefą ograniczonego postoju?

Temat strefy jest kontrowersyjny. Wniosek o wprowadzenie strefy złożył rządzący PiS, który ma większość i i tak by go przegłosował. Dlaczego więc nie wstrzymałem się, albo - jak reszta opozycji - nie głosowałem przeciw?
Umieszczam ten komentarz w dziale "Przemyślenia ogólne".

O kosztach i korzyściach strefy piszę w innym miejscu

Tu chciałbym odnieść się do kwetii nieco bardziej generalnych.

Uważam bowiem, że należy robić - i popierać - rzeczy słuszne.

Populistycznie powinienem opowiedzieć się przeciw strefie, a w głosowaniu nad wnioskiem powinienem wstrzymać się (PiS i tak by przegłosował strefę) lub może nawet głosować przeciw (choć wówczas wniosek by upadł, z uwagi na wyjście z sali Mirosława Rejczaka) - mieniąc się być obrońcą mieszkańców. Tak zrobiła przynajmniej część opozycji - co było tym bardziej niesmaczne, bo w kuluarach część z tych osób zdawała się rozumieć, dlaczego potrzebna jest strefa w centrum Radomia, i po cichu ją popierać!

Ale właśnie akurat tak widzę swoją rolę, że należy czasem podejmować decyzje niepopularne i kontrowersyjne. A rolą radnych jest tłumaczyć ludziom takie decyzje, dlaczego je podejmujemy i dlaczego są ważne.

Tak własnie jest ze strefą: jest to kwestia kontrowersyjna, bo narusza interes części osób (choć duzo mniejszej liczby niż się wydaje - a do tego działa na korzyść tych, którym się wydaje, że jest przeciwko).

Ale z drugiej strony - jest w interesie o wiele szerszego grona mieszkanców miasta. I dlatego warto taką decyzję podjąć. Należy ją jednak tłumaczyć - bo gdy człowiek przemyśli rzeczywiste zalety i wady tej decyzji, łatwiej zrozumie, jaki będzie jej prawdziwy skutek.

Do tego trzeba pamiętać - i obiecuje tego pilnować! - by na samej strefie się nie skończyło.

Potrzeba:
- zbiorczych parkingów na obrzeżu strefy (bezpłatnych lub o symbolicznej
opłacie, gdzie będzie można pozostawić samochód na dłużej, być może też na cały dzień)
- poprawienia dostępności komunikacją publiczną do centrum
- całościowego planu organizacji ruchu w śródmieściu Radomia
niedziela, 17 czerwca 2007, jdk

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
Gość: Kuba, *.radom.vectranet.pl
2010/10/31 01:00:10
Strefa - to większa rotacja parkujących samochodów - powinno się nie dopuszczać do parkowania dłużej niż pół godziny w centrum miasta przez wprowadzenie opłat i to jest zadanie płatnej strefy parkowania! Idiotą jest ten, który wprowadza płatność za parkowanie poniżej pół godzinne! Sklepy płacą miastu podatki, ale miasto coś tym sklepom jest w zamian zobowiązane. Chyba że reprezentują go półgłówki, ale nazwijmy to półmiasto wtedy zgodnie ze stanem faktycznym - Półradomiem! Czy tak jest - wystarczy tylko obejrzeć nowe przebicie Chrobrego do ul. Kelles-Krauza zwane ulicą Pileckiego. To chyba jeszcze jedna tortura UB dla naszego bohatera narodowego. Albo efekt działalności półprojektanta: Projektant Matołek odsłonił Grajdołek - szkoda że na następne dziesięciolecia i szkoda że znamy tylko jego pseudonim. Ale to normalna zasada konspiracji - rotmistrz Pilecki może to poświadczyć!