Jakub Kluziński: dlaczego kocham Radom? Blog założyciela i prezesa Stowarzyszenia Kocham Radom oraz Stowarzyszenia Radomian w Warszawie



Add to Technorati Favorites


Blog > Komentarze do wpisu

Raport z budowy trasy S7/E77 Warszawa-Radom-Kraków

Zbliżają się do końca prace przy przebudowie odcinka drogi krajowej nr 7 Radom-Białobrzegi oraz obwodnicy Grójca do standardu drogi ekspresowej. Prace na odcinku Białobrzegi-Grójec potrwają co najmniej o rok dłużej. Roboty na "siódemce" prowadzone są także pomiędzy Kielcami a Skarżyskiem, jednak na ekspresowy przejazd na całej trasie Warszawa-Kraków poczekamy pewnie jeszcze do 2012 roku. Trwają uzgodnienia przebiegu S7 od Grójca do Warszawy, ale wszystko wskazuje na to, że droga ta "pobiegnie" nowym śladem, w związku z czym do Warszawy wjedziemy nie tylko tak jak dzisiaj, od strony Janek, ale również od Magdalenki, wzdłuż torów "kolei radomskiej". Dotychczasowe skrzyżowanie w Jankach poprowadzi natomiast ruch na północ od dzisiejszej trasy biegnącej przez Raszyn - do Alei Jerozolimskich i dalej - do skrzyżowania z autostradą A2 w Konotopie. Będzie to tzw. zachodnia obwodnica Warszawy. W ostatnich dniach zaczęły się właśnie prace na odcinku od węzła "Konotopa" do Trasy AK. Daje to nadzieję, że szybką "ekspresówką" dojedziemy nie tylko do korka w Jankach, ale i płynnie wjedziemy do centrum stolicy.

Nowa trasa Jedlińsk-Białobrzegi.

Prace, choć jeszcze nie tak zaawansowane, trwają też na północ od Kielc w kierunku Skarżyska.

W ostatnich dniach rozpoczęły się też roboty przy budowie zachodniej obwodnicy Warszawy - od węzła "Konotopa" do Trasy AK.

A tak docelowo ma wyglądać sieć dróg wokół Warszawy (przy czym zaznaczony przebieg S7 dotychczasowym śladem prawdopodobnie będzie zmieniony - od Tarczyna droga ma pobiec nowym śladem, bardziej na wschód, przez Magdalenkę i wzdłuż torów linii radomskiej).

czwartek, 19 czerwca 2008, jdk

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
Gość: marcin w, djx106.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/08/19 18:56:00
kurna!!! Wszystko pięknie pięknie, jechałem ostatnio tym nowym kawałkiem od Białobrzegów, ale kurna mac, - dlaczego stosuje sie tam rozwiązania od których Europa już odeszła 30lat temu???!!! Mam na myśli skrzyżowania ze światłami!!! Całe Czechy mozna przejechać na piątym biegu, już o Niemczech nie wspomnę, bo tej części Europy widzę, że już nigdy nie dorównamy, ale takie Czechy już są przed nam 100lat jeśli chodzi o myśl techniczną, przepustowość!!! Brakuje mi słów nad Polaków głupotą!!!
O podbudowie tej drogi też wolałbym przemilczeć!!! Na piasku jak dawniej hi hi, a teraz widziałem że im burza podmyła tą podbudowę he he, o tłuczniu , czy kamieniach to nasi nie słyszeli:)!!! Myślałem że czas rozpływających się dróg skończył sie bezpowrotnie, ale myliłem sie. Daje tej drodze 10 lat , po tym czasie będą już potężne koleiny bo nie może być inaczej, widzę jak to robią:) Smutno mi jest, serce mi pęka, czuję się jakby ktoś mnie okradał kiedy widzę jak sie u nas pracuje. Często jeżdżę do Szwajcarii, i tez chciałbym być dumny jako Polak, że gonimy Europę!!! Ale nie, jeszcze długo długo nie!!!
-
jdk
2008/08/21 00:39:08
Światła są na fragmentach, które nie mają standardu drogi ekspresowej. Ekspresówka zaczyna się bowiem za ostatnimi światłami za Jedlińskiem jadąc od strony Radomia, a kończy na końcu obwodnicy Grójca. Potem aż do Warszawy to już "zwykła" droga dwupasmowa. Nowy ślad S7 ma bowiem biec mniej więcej od Głuchowa na wschód obecnej drogi, między Magdalenką i Piasecznem, wzdłuż torów kolei radomskiej. Koło Radomia z kolei ekspresowa trasa w kierunku Kielc zacznie się właśnie w Jedlance i pobiegnie daleko na zachód od Radomia.

Co do samej jakości drogi, to też jestem zmartwiony. Jadąc świeżo oddanym odcinkiem Jedlińsk-Białobrzegi wyraźnie czuć pofalowania i uskoki. Obwodnica Białobrzegów, oddana raptem kilka lat temu, już powoli pokazuje koleiny. Też się czasem zastanawiam, dlaczego nie jesteśmy w stanie zrobić normalnej, porządnej drogi?...
-
Gość: mmm, inet20909nj-2.eranet.pl
2008/10/22 19:33:48
to że drogi są kiepskie , lub żę wogule ich nie ma to wina gleby w Polsce.
w glegie jest za mało tych skur...! złodzieji z rządu ktorzy prubują budować drogi.!
-
Gość: Michał, 86-62-n1.aster.pl
2008/10/23 11:17:21
Dowiedziałem się z radia ze rozliczne organizacje ekologiczne złożyły protesty do sądu na planowany nowy wjazd do Warszawy... Nieprędko wjedziemy do stolicy nową nitką:( Będziemy na lata skazani na korki w Jankach i Raszynie
-
jdk
2008/10/25 01:08:02
@mmm: Niestety kolejne oddawane odcinki (obwodnica Grójca, nowa nitka Białobrzegi-Grójec) są również pofalowane...
@Michał: To byłaby niedobra wiadomość! Choć wzdłuż torów kolei radomskiej na Okęciu oddano niedawno nową ulicę i wiadukt nad torami - a to tędy miałaby "wlatywać" do stolicy nowa "siódemka". Z kolei niemal codziennie obserwuję też postęp prac przy budowie zachodniej obwodnicy Warszawy - okolice węzła autostradowego w Konotopie i na Bemowa - skrzyżowanie z trasą i linią kolejową na Poznań. tam prace idą pełną parą!
-
Gość: Michał, 86-62-n1.aster.pl
2008/10/27 12:00:13
Niestety wiele organizacji pod pozorem działań ekologicznych zajmuje się tak naprawdę ekoszantarzem, sądy muszą rozpatrzeć ich wnioski, a to może na długo zablokować nowy wjazd siódemką do Warszawy